July 8, 2010

Another Attempt to Make Chicken Karaage in my Superheated Steam Oven/過熱水蒸気レンジで再度、鶏の唐揚げに挑戦

Today, I made another attempt to make chicken karaage in my superheated steam oven. This time, I placed sheets of parchment paper on the tray, and placed pieces of chicken directly on them, instead of using the baking rack, hoping that the heat would be transferred directly from the tray.
今日は、また過熱水蒸気レンジで鶏の唐揚げに挑戦しました。今回は、トレイにクッキングシートを敷き、焼き網を使わずに、その上に鶏肉を直接置きました。そのほうがトレイからの熱が直接伝わるのではないかと思って。

Karaage in the making (sorry for the reflection):
唐揚げを作成中(反射があって、すみません):

After 24-minute superheated steam cooking, the karaage looked almost the same as my first attempt.
24分の過熱水蒸気調理の後、唐揚げは最初の時とほぼ同じでした。

I "grilled" the karaage for 3 minutes, just like I did in the first attempt, but no apparent improvement.
最初の時と同じように、唐揚げを3分間「グリル」しましたが、大した効果はありませんでした。

I decided to grill it in my reliable toaster oven for 4 minutes.
信頼できるオーブントースターで4分間焼くことにしました。

I'm beginning to feel stupid for having made these attempts. Now it seems obvious to me that this low-end model of mine cannot make karaage properly. Besides, the karaage made in an oven is not actually "karaage" because it's not deep-fried.
こんな試みをしてきて、馬鹿らしく思えてきました。この廉価モデルでは唐揚げをちゃんと作れないことは明らかなようです。それに、レンジで作った唐揚げは揚げていないので本当の唐揚げではないし。

No comments: