April 14, 2017

Making Yakisoba for My Parents/両親に焼きそばを作る

For supper tonight, I made yakisoba as requested by my father. I took the yakisoba noodles out of the fridge at around two o'clock.
今日の夕飯には、父のリクエストで焼きそばを作りました。焼きそばの麺は2時ごろ冷蔵庫から出しました。
It was my father's request to use this "Chinese vegetable mix".
この「中華野菜ミックス」を使うというのが父のリクエスト。

I also used some pork trimmings.
豚肉の切り落としも少し使いました。
I put some olive oil (in place of salad oil) in a frying pan, added all these frozen foodstuffs, turned on the heat to high.
オリーブオイル(サラダオイルの代わり)をフライパンに入れ、冷凍の具材をすべて入れ、火を強にしました。
I microwaved the noodles because they were still cold.
麺はまだ冷たかったので、電子レンジで加熱しました。
I later added some shelled asari (short-necked clams) to the pan.
後で、むきあさりも少しフライパンに入れました。
I placed the lid on the pan, and lifted the lid occasionally to evaporate the moisture. A few minutes later, all the ingredients were done.
フライパンにはふたをして、時折、ふたをとり水分を飛ばしました。数分で具はすべて火が通りました。
I added the noodles, turned down the heat to low, and placed the lid for a minute or two to make the noodles easy to separate.
麺を入れ、火を弱め、ふたを1、2分して、麺がほぐれやすくしました。
I added the supplied seasoning, and mixed well. Done!
添付された調味料を入れ、よく混ぜて、出来上がり!
Thanks to the vegetable mix, it took only ten minutes or so to make the yakisoba.
野菜ミックスのおかげで、焼きそばを作るのに10分程度しかかかりませんでした。

No comments: