October 21, 2008

Mushroom Gathering, Again/再度、キノコ採り

On October 19, my son and I went mushroom gathering again.
10月19日、また息子とキノコ採りに行って来ました。
We first found murasaki shimeji (Lepista nuda). Beautiful purple mushroom.
最初にムラサキシメジを見つけました。きれいな紫色のキノコです。


Then, we found muki take (Ramaria botrytis).
次にムキタケを見つけました。


It was a beautiful, sunny day, ideal for hiking.
美しい晴れの日でした。ハイキングに最適。

Sheer beauty.
美しいの一言。

Later, we went to another mountain for mushroom gathering. There my son found numeri sugi take (Pholiota adiposa).
後に、別の山に行ってキノコ採りをしました。そこで息子はヌメリスギタケを見つけました。



This is all the mushrooms we found that day.
この日に採ったキノコです。

At my son's request, I fried the murasaki shimeji in margarine.
息子のリクエストどおり、ムラサキシメジはマーガリンで炒めました。

I put the numeri sugi take in miso soup, together with tofu cubes.
ヌメリスギタケはさいの目に切った豆腐と一緒に味噌汁に入れました。

I made omelets containing fried muki take and onion.
炒めたムキタケとたまねぎ入りのオムレツを作りました。

No comments: