May 3, 2010

Photo Gallery: Sen-Nin Kimono Chakai (2/2)/フォトギャラリー: 千人着物茶会(2/2)








I decided to participate in the "tape cut" (ribbon cutting ceremony), where one thousand people lining both sides of 350-meter long Bokushi Dori would be requested to cut a single 700-meter long ribbon at the sound of fireworks and then the organizer would apply to Guinness.
Participants got a ticket to Sengoku (Warring States) EXPO, which is held from April 11 to November 28 here in Minami Uonuma city, as well as a pair of scissors and the portion of the ribbon that they cut with the scissors.
私は「テープカット」に参加することにしました。700メートルある一本のリボンを、350メートルの牧之通りの両側に立つ千人の人が花火の合図で切り、それをギネスに申請するというものです。
参加者は、南魚沼市で4月11日~11月28日まで行われている「戦国EXPO」の入場券と、鋏(はさみ)、その鋏で切ったリボンをもらえました。


Commemorative group photos were taken from high above.
記念集合写真は高い所から撮影されました。

One thousand people or more, who participated in the "tape cut" event:
「テープカット」に参加した千人以上の人たち:

Luckily, there was still some sake remaining in the sake barrel used for the kagami wari ceremony!
嬉しいことに、鏡割りで使った酒樽にお酒が少し残っていました!

I was one of the lucky people who got the remaining sake.
残っていた酒をもらえました。

Portion of the ribbon I got, together with the scissors I got:
私がもらったテープと、もらった鋏:

No comments: