June 24, 2008

Home-Made Hirame (Left-Eye Flounder) Nigiri/自家製ヒラメの握り

Around noon, I went shopping, and packs of hirame (left-eye flounder) sashimi caught my eye. They were so tempting that I bought one pack (398 yen).
昼頃、買い物に行くと、ヒラメの刺身のパックが目にとまりました。美味そうだったので、1パック買いました(398円)。

At first, I thought I'd simply have it with leftover rice, but I changed my mind to make nigiri.
最初は残りご飯と食べようと思ったのですが、気が変わり、握りを作ることにしました。

Leftover rice, reheated in the microwave and vinegar/salt/sugar mixture:
電子レンジで温めた残りご飯とお酢と塩と砂糖を混ぜたもの:

Setup:
準備:

Five pieces of nigiri:
握り5貫:

Needless to say, they were very delicious!
言うまでもなく、とても美味しかったです。
I had the rest of the rice with canned tuna.
残りのご飯はツナ缶と一緒に食べました。

No comments: