April 20, 2013

My Orangettes/私のオランジェット

My natsumikan peels simmered with sugar taste great, but I wanted to have something similar to orangettes again. So, I made them in a very simple way yesterday, and today, I made another batch.
私の夏みかんの砂糖煮はとても美味しいのですが、オランジェットに似たものをもう一度食べたくなったので、昨日、簡単な方法で作り、今日もまた作りました。

First I melted about 60 g chocolate for about 1 minute in the 700-W microwave.
まずは約60 gのチョコを700Wの電子レンジで約1分加熱しました。 
Then, I added a generous amount of previously made natsumikan peels.
次に、作っておいた夏みかんの皮をたっぷり載せました。
Then, I mixed them all with a pair of chopsticks.
次に、箸で全部混ぜました。
They may not look appetizing at all, but actually, they tasted so great that my children finished them off in no time at all (sad).
全然美味しくなさそうですが、実際はとっても美味しくて、子供たちがあっという間に平らげてしまいました(悲)。

2 comments:

read this said...

The final appearance of the food looks so bad but as what at you say it may look like that but it tastes good. I would like to try this out since it's a Japanese food which I love. Thanks!

Hiroyuki said...

read this: Thanks for your comment. Mine are not properly coated with chocolate, but are as tasty as authentic ones, and are advantageous in that they have less chocolate on them and, therefore, have lower calories. (I'm still on a diet).

(Orangettes are not traditional Japanese sweets.)