April 13, 2015

Hybrid Coffee Roasting, Part 2/ハイブリッドコーヒー焙煎、パート2

After the first attempt, I thought that for the second attempt, I would heat the coffee beans in the shallow pot first for 2-3 minutes while at the same time preheating the toaster oven.
初めての挑戦の後、二回目は、浅型鍋でコーヒー豆を2~3分加熱して、同時にオーブントースターを予熱しようと思いました。

The next day, I was amused to see this ad in the newspaper.
翌日、新聞にこの広告を見つけて、面白いと思いました。 
It says, among others, 
"AGF's roasting has changed.
2. Raise the temperature (of the coffee beans) abruptly first, and then, roast them more slowly than we did while keeping the temperature rise low, thereby producing "kongari-shita kaori" (aromas resulting from browning?) and "fukkura-shita koku" (full body?)."
(AGF stands for Ajimonoto General Foods, Inc.)
I was convinced that my approach was in the right direction.
広告には、こう書かれています:
「AGFの焙煎が変わりました。
2. まず初めに温度を一気に引き上げ、そのあと、温度の上昇を抑えながら今までよりゆっくり焙煎することで、こんがりした香りとふっくらしたコクを生み出します。」
私のやり方は正しい方向に向いていると確信しました。
  
So, I put 500 g of green beans in the shallow pot, and
というわけで、浅型鍋に生豆(なままめ、きまめ)を500 g入れ、
covered the pot almost entirely with aluminum foil.
アルミホイルでほぼ完全に覆いました。
I turned on the toaster oven to preheat it, and started roasting. Eventually, I roasted in the pot for 3 minutes, and then transferred the beans to the sieve in the toaster oven.
予熱のためオーブントースターを点け、焙煎を開始しました。結局、鍋で3分焙煎し、豆をオーブントースター内のザルに移しました。

Photo taken 9 minutes after the start of roasting:
焙煎開始から9分後に撮った写真:
First crack occurred at around 9:30. I think I should say that only a single coffee bean cracked. At 10:00 after the start of roasting, I transferred the beans to the shallow pot. They were not fully dried yet.
1ハゼは9:30頃起きました。豆が一つだけはぜたと言うべきだと思います。焙煎後10:00に豆を浅型鍋に移しました。まだ完全に乾燥していませんでした。
After I took this photo, I covered the pot with aluminum foil, and roasted over heat heat. First crack started at 14:00 sharp. I finished the roasting at 17:00.
この写真を撮ってから、鍋をアルミホイルで覆い、強火で焙煎しました。1ハゼはちょうど14:00に始まりました。17:00に焙煎を終えました。
15.4% weight loss.
重量減は15.4%

CONCLUSION: It's obvious that this particular toaster oven fails to dry coffee beans properly within 10 minutes even if I accelerate the drying by heating the beans for 3 minutes over high heat in advance.
結論:このオーブントースターでは、たとえ前もって強火で3分間豆を加熱して乾燥を速めても、10分以内に豆を適切に乾燥できないことは明らかです。

No comments: