November 8, 2015

Brewing Coffee with My Method, Using a French Press/フレンチプレスを使って、私の方法でコーヒーを淹れる

Today, I brewed coffee with my method, described in the preceding post, using a French press.
今日は、フレンチプレスを使って、先に説明した私の方法でコーヒーを淹れました。
The only difference is that I strained the coffee with the plunger.
唯一違う点は、コーヒーをプランジャで濾したことです。
Then, I transferred the coffee to a mug.
それから、コーヒーをマグカップに移しました。
Sludge left at the bottom of the French press
フレンチプレスの底に残ったカス
Strangely, I found the coffee much less flavorful. I got much less sludge at the bottom of the mug.
不思議なことに、このコーヒーはあまり美味くないと思いました。マグカップの底に残ったカスはこんなに少なかったです。
I think that with my method, the fines and oils play an important role in the overall flavor of the coffee.
私の方法では、微粉とオイルがコーヒーの全体的な味に重要な役割を果たしていると思います。

No comments: