January 7, 2011

Cooking Soybeans in a Thermos Bottle/大豆を魔法瓶で煮る

My father, who lives in Chiba prefecture, grew a special type (not a variety) of soybean called Koitozairai (R) this year, and kindly sent us some of the harvest yesterday. He said this particular soybean was very tasty.
千葉に住む父は今年、小糸在来(R)という特別な種類(品種ではない)の大豆を作り、昨日、収穫の一部を送ってくれました。この大豆はとても美味しいそうです。



I didn't know how to cook soybeans, so I did some googling. Luckily, I found a very easy method:
1. Wash 1 cup (i.e., 200 ml in Japan) soybeans.
2. Put them in a thermos bottle.
3. Add 1.2 L boiling water.
4. Let stand for 6-7 hours.
大豆の煮方は知らないので、グーグルしてみました。運良く、とても簡単な方法が見つかりました。
1.大豆を1カップ(日本では200 ml)洗う。
2.魔法瓶に入れる。
3.熱湯を1.2 L入れる。
4.6~7時間そのまま置いておく。

This is the thermos bottle that I used.
私が使った魔法瓶です。

I put 2 cups of soybeans and added 2 L water.
私は大豆を2カップ入れ、熱湯を2リットル入れました。

7 hours later, the soybeans were done!
7時間後、大豆は煮えていました!

As my father says, the soybeans were very tasty. No salt or sugar required.
父の言うとおり、とても美味しかったです。塩も砂糖も要りません。

No comments: