January 7, 2011

Roasting Peanuts in a Toaster Oven/ピーナッツをオーブントースターで煎る

My father sent us two bags of raw (un-roasted) peanuts. Peanuts are a specialty of Chiba prefecture. I didn't know how to roast peanuts, so I did some googling, but failed to find any easy way. So, I decided to roast them in the toaster oven.

I placed 1 bag (300 g) of raw peanuts on the tray, then heated them in the toaster oven for 5 min., occasionally stirring with a pair of wooden chopsticks. Then, I placed a sheet of aluminum foil on them, and heated for another 3 min. The peanuts looked OK.
父が生の落花生(ピーナッツ)を2袋、送ってくれました。落花生は千葉県の特産です。落花生の煎り方は知らないので、ちょっとグーグルしてみましたが、簡単な方法は見つかりませんでした。そこで、オーブントースターで煎ることにしました。

生の落花生を1袋(300 g)、トレイに載せ、オーブントースターで5分、時々、木の箸でかき混ぜながら、加熱しました。次に、アルミホイルを一枚載せ、さらに3分間加熱しました。落花生は大丈夫そうでした。



Very, very tasty.
とても美味しかったです。

No comments: