November 21, 2010

Oyster Mushroom Gratin/ヒラタケグラタン

Since my son found large clusters of oyster mushrooms on November 17, my family have made six dishes using them: Clear soup, foil-yaki, spring rolls, cream stew, Japanese-style spaghetti, and gratin.
11月17日に息子が大きなヒラタケの群生を見つけてから、我が家ではそれをつかって6種類の料理を作りました: お吸い物、ホイル焼き、春巻き、クリームシチュー、和風スパゲティ、グラタンです。

Here is a brief description of the gratin:
グラタンの簡単な説明です。

I didn't want to make heavy gratin, so I decided not to add macaroni or potatoes.
重いグラタンを作りたくなかったので、マカロニやジャガイモは入れないことにしました。

2 medium onions
1 chicken breast
200 g boiled oyster mushroom
2 tbsp flour
200 ml milk
1/4 tsp salt
玉ねぎ 中2個
鳥の胸肉 1
茹でたヒラタケ 200 g
小麦粉 大さじ2
牛乳 200 ml
塩 小さじ1/4

I sprinkled large amounts of pizza cheese and panko (Japanese breadcrumbs).
ピザチーズとパン粉を一杯載せました。

I heated it in the toaster oven for 8 min. It was partially scorched! Never mind, it was tasty!
オーブントースターで8分加熱しました。一部焦げてしまいました。気にしないでください。美味しかったです。

No one in my family noticed that there was no macaroni in the gratin.
家族の誰もグラタンにマカロニが入っていないことに気付きませんでした。

Now the oyster mushrooms are all gone!
もうこれでヒラタケは全部なくなりました!

No comments: