March 28, 2010

Spinach that Survived the Snow/雪に耐えたほうれん草

I previously talked about "chijimi horenso" here in my blog. I wanted to see if I could make something similar to "chijimi horenso", and left some spinach unpicked in my yard. Initially, I planned to pick it much earlier, but I was too lazy to do so, and I finally picked it today.
以前に、このブログのここで「ちぢみほうれん草」のことを話しました。「ちぢみほうれん草」に似たようなものはできないか確かめたいと思い、庭のほうれん草を少し収穫しないでおきました。最初は、もっと早く収穫するつもりだったのですが、怠けていました。やっと今日、収穫しました。

It looked so unappetizing that I almost gave up picking it.
美味しそうではないので、収穫するのを止めようかと思いました。

I finally got this much:
ようやく、これだけ取りました。


I made "horenso no goma ae" (spinach dressed with sesame seeds). I couldn't tell if it was sweeter than it was before the winter, but it was softer than I had thought.
ほうれん草の胡麻和えを作りました。冬になる前より甘いかどうか分かりませんでしたが、思ったより柔らかかったです。

4 comments:

J said...

Hi there Hiroyuki, can you teach me how to make spinach dressed with sasame seeds please?

Hiroyuki said...

Jan: Sure, I've already posted a recipe here:
http://hiro-shio.blogspot.com/2009/02/horensho-goma-ae-spinach-dressed-with.html
This time, for this amount of spinach, I used:
8 tbsp ground white sesame seeds
3 tbsp soy sauce
3 tsp sugar

My son is a HUGE fan of spinach goma ae, so I VERY OFTEN make it.

Amato said...

I love this dish too, it’s great!
I have started to work in my garden too; many Japanese plants didn’t survive this hard winter...

Hiroyuki said...

Amato: I'm sorry to hear that! I hope you will write about your plants in your blog some day.